onsdag den 22. august 2012

Dåbsgave

I søndags var vi til barnedåb hos nogle af vores venner, der har fået en skøn lille søn. Gaven til ham var dels noget købt (bogen "Folk og røvere i Kardemomme By") og dels noget, jeg selv havde lavet. Valdemar, som han hedder, skal snart flytte i hus, så det skulle være noget til det nye drengeværelse. Desuden kan jeg godt lide idéen om at en dåbsgave, er en gave for livet, så han fik to vers skrevet og indrammet. Det ene var første vers af "Barndommens gade" og det andet første vers af "Du danske sommer". Jeg er selv vild med begge sange, og især førstnævnte var jo oplagt i forbindelse med en dåb og starten på familiens nye liv. "Du danske sommer" er en sang, som Valdemars mor (min gymnasieveninde) og jeg har et fælles nært forhold til, da den ofte blev sunget på vores gymnasie.

Kortet der fulgte med gaven, var en illustration fra en Benny Andersen bog.

Den samlede gave.

De to vers.

Pakket ind og klar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...