lørdag den 10. december 2011

Julens blomster

Jeg er vokset op i et hjem, hvor blomster og planter har en fremtrædende plads. Min mor elsker blomster og min far interesserer sig for planter, så der har altid været både grønt og farverigt omkring mig. Ikke mindst op til jul. Noget af dette har jeg taget med mig og viderefører det til mine egne børn. Azalier, Alpevioler, Hyacinter og Julerosen indgår altid i min juleverden. Og i dagene omkring juleaften kommer også de røde tulipaner ind i stuen.
I år pryder disse blomster vores hjem og spreder julehygge:

Azaliaen giver en fin farvekontrast med sine lyserøde blomster til den ellers dominerende røde julepynt.

Julerosen står i år på gulvet.


Kun en hvid alpeviol er der blevet plads til i år (ville ellers gerne have flere)... Jeg glæder mig, til vi har mere plads at gøre med!


De første af årets hyacinter er for længst afblomstret, så her har vi anden del, der endnu ikke er sprunget ud. Men når de gør, vil deres hvide farve og skønne dufte fylde stuen på helt fantastisk vis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...