tirsdag den 5. februar 2013

Noget om at spare...

Hvorfor er det, at købertrangen altid er større, når der er behov for at holde lidt igen? Typisk at den slags ikke bare kan hænge sammen, så man ikke skal bruge en masse krudt på at forklare sin hjerne, at det jo altså er nødvendigt og for det bedste lige at holde lidt igen pt. Er bevidst ikke hoppet med på "forbrugsfri februar", selvom jeg støtter initiativet 100 procent. Men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at hvis jeg først sætter mig den slags mål, så sker der to ting. For det første vil jeg finde det ene gode tilbud efter det andet af uundværlige ting og for det andet, vil min hjerne konstant kredse om ordet "spare"!

Men faktum er, at vi bør stramme op efter en lidt for frejdig januar! Og strammes op det bliver der! Vi elsker jo genbrug og at lave tingene fra bunden, så det burde jo være muligt at spare på forbruget... I januar gik det i hvert fald alt for vidt med at shoppe tilbudstøj til Aksel, bare at købe lidt hist og her og slet ikke at have en finger på pulsen og bevare overblikket. Ved ikke helt, hvorfor det lige var i denne måned, filmen knækkede, men det er jo sådan set også underordnet. Nu skal der bare rettes op.

Det er så lige til, nu hvor man sidder og beslutter sig for det. Men jeg ved, at det bliver meget svære, når det skal stå sin prøve. Så lige nu samler jeg energi, idéer og "forbilleder", som jeg kan bruge fremadrettet. Og så er der jo lige det ved det, at der jo ikke er tale om totalt købsforbud. Der skal bare tænkes mere over hvad, hvornår, hvor meget og er det nu også nødvendigt. 

Og nødvendigt er det nok ikke så ofte. Vi mangler jo ikke noget. Men vi elsker loppejagter og så kommer man jo bare tit hjem med lækkerier, som man reelt ikke har behov for. Og var det så det eneste - dertil kommer, at tingene også skal opbevares. Vi har ikke alverdens med plads og vores lejede depotrum er også fyldt op. Så det er vist med rette, at vi lige sætter bremsen i.

Jo mere jeg tænker over det, jo klarere står det: Der er ingen undskyldning for ikke at spare!

Hvad med Jer - spare i? Og hvad får jer til at holde modet oppe?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...