mandag den 19. november 2012

Smagen af december

Jeg elsker risengrød! Det er bare smagen af december... Min mand er knapt så vild med det, men begge børn i huset er heldigvis. Så vi er tre mod en. Han nedlægger dog veto, hver gang jeg foreslår, vi spiser det dagligt i december... Men okay, må rationelt nok sande at jeg så ville risikere at løbe lidt træt i det, hvilket ville være en mindre katastrofe. Så det er forbeholdt et par dage i efteråret, som aftensmad den 1. december og lidt den 23., hvor portionen til ris'a'la'manden skal koges. Her i huset serveres risengrøden med en citronsodavand til. Velbekomme.


7 kommentarer:

  1. Jeg elsker også risengrød, og har så heldigvis, modsat dig, en mand som også er vild med det :-) Vi har det også den. 1 dec og hos mine svigerforældre den 23. Dec hvor det er en tradition og der bliver byttet julegaver i den side af familien. Vi får dog også risengrød hele året og vi køber gerne et lager af kirsebærsovs hver januar og så vi har til risalamande hele året :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét er så der, jeg har en lille trumf - risalamanden. Det spiser jeg nemlig ikke selv, men min mand er ret glad for det. Så med det argument kan det nogle gange lykkes mig at få det på menuen udenfor "højsæsonen".
      God aften.

      Slet
  2. Der var da lige idéen til aftensmad i aften :) Må bare huske at lave nok så der også er til klatkager i morgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo en bonus ved risengrød. Jeg elsker klatkager.

      Håber, grøden blev god!

      Fortsat god aften.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...