torsdag den 29. november 2012

Tøj skal der til

Aksel er en lang dreng og allerede godt i gang med str. 86 (!!!). Det går lige lidt hurtigere, end hans mor synes, det skal. Men en positiv ting, der følger med vokseriet er (alt) det nye tøj, der skal til. Som kvinder er flest, kan jeg bruge uendelig med tid på diverse sites og i butikkerne nede i byen. Så for at bevare det på et fornuftigt niveau - både prismæssigt og antalsmæssigt, forsøger jeg mig med en planlægningstaktik. Jeg har indtil nu denne liste over tøj, han skal have i forbindelse med, han rykker op i str. 92.

BUKSER
Pludderbukser (efter Sys Fredens design), mørkebrun
Pludderbukser (efter Sys Fredens design), lysegrå
Overalls i strik, mørkeblå m. rød stribe
Ballonbukser (syr jeg selv), grøn kløver-jersey
Ballonbukser (syr jeg selv), blå stjerne-jersey
Knap-bukser (syr jeg forhåbentligt selv), mælkedrengsstriber
Fløjlsbukser (syr jeg forhåbentligt selv), lysebrune
Jeans

OVERDELE
Cardigan i perlestrik, lysegrå
Sweaters i strik, mørkebrun m. træknapper
Vest i strik, lysegrå
Vest m. snoninger i strik, rød
Skibs-sweaters m. klap, marineblå

OVERTØJ
Fiskersweater i strik, marineblå
Strikjakke, mørkebrun

ANDET
Seler (efter Theresa Maria Jessings design), røde m. blå clips
Filtfutter (laver jeg selv), mørkebrune eller grå

Herudover skal han have nogle skjorter og nogle almindelige bluser. Og som I nok fornemmer, er det den gammeldags stil, jeg går efter. Synes simpelthen, den er så kær!

2 kommentarer:

  1. I hvor ville jeg ønske jeg var så lige så struktureret som dig!
    Jeg synes det er nogle dejlige ting du har på listen og glæder mig til at se billeder af dine syprojekter.
    Måske jeg skulle prøve at være lidt mere på forkant med tingene, og ikke bare tænke; Hmm... vi mange bluser i str. 98! Så undgår man måske at komme hjem med noget ubrugeligt - som desværre sker en gang i mellem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu prøver jeg i hvert fald taktikken af:-) Glæder mig også til at sy og iklæde ham tøj, jeg selv har lavet specielt til ham.

      God dag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...