lørdag den 17. november 2012

Veninder

Jeg elsker hygge (hvem gør ikke det?!). Og jeg elsker de forskellige former for hygge og dem, jeg hygger med: Min mand, min søn, mine forældre, min mormor og farmor, min familie i øvrigt og ikke mindst mine veninder. For veninder er jo ikke bare veninder som samlet betegnelse. Hver især er de en unik kvinde, der har lukket mig i deres liv - og som samtidig har valgt at berige mig med at tage aktiv del i mit. Hvor heldig kan man være?! 
Nogle er veninder for livet, nogle for en kort stund mens andre igen holder løseligt ved hen over årene. Min barndomsveninde lever et liv helt anderledes end mit. Hvor jeg har fast base, bor hun ca. et halvt år hvert sted (hun er rejseguide). Hvor jeg er gift, er hun single. Hvor jeg foretrækker hjemmelig hygge, vil hun helst i byen... Hun er en veninde for livet! Fordi vi deler så meget og fordi vi passer på vores venskab. Men og så fordi vi respektere hinandens forskellighed og værner om, at det er en styrke ved vores venskab. Andre veninder for livet er dem der hænger ved fra gymnasietiden og en enkelt fra tiden på universitetet.
Og så er der hende, jeg hyggede max sammen sidste fredag. Hun er min tidligere kollega, og nu skønne veninde (vi er samtidig så heldige, at vores mænd er blevet venner, og vi derfor betragter os som hinandens bedste vennepar). Da vi skulle have kvalitetstid i fredags, slappede vi af i sofaen med en film. Hun elsker Disney, som jeg synes er bedst i mindre doser. Efter hun havde snakket meget om nogle af de nyere af slagsen, foreslog jeg, vi så en af dem. Det blev "Fortryllet" og det var kær underholdning! Udover filmen inkluderede hyggen dette diskrete slikfad, som hun havde købt ind til (jeg stod i stedet for aftensmaden, der var hjemmelavede kyllingeburgere med rosenkålssalat og fritter til).
Det var en rigtig veninde-hygge-aften!



4 kommentarer:

  1. Det ser godt nok lækkert ud, god venindeaften;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja rigtig skøn. Det var også en rigtig dejlig skål guf:-D

      Slet
  2. Meget formeret fristende skål ;0). Det er jo netop det der er så skønt ved veninder, selvom man er forskellig så har man stadig en masse sammen :0) kh Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Nanna! Det er netop dét at ens veninder er anderledes end en selv, der er det dragende.
      God aften! Kh. Sidsel.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...